Witajcie w Zielonej Szafce :-)

Z okazji Światowego Dnia Cardmakingu ,który jest obchodzony na początku października przygotowałam dla członków grupy fb Doroty Kruszewskiej CUDNA PACZKA (i nie tylko, oczywiście ;-) ) foto-tutorial na kartkę typu składak. Po raz pierwszy spotkałam się z nią przy okazji pracy z Sylwią Łobodą, po niewielkich modyfikacjach przedstawię Wam dzisiaj moją wersję.



Przygotujcie papier bazowy (u mnie biały o gramaturze 250 g), ulubioną kolekcję papierów scrapowych, bigownicę, nożyczki, ołówek, linijkę, klej, taśmę piankową lub kosteczki dystansowe, kilka kwiatków, wstążkę, scrapki, koronkę, cekiny i co Wam się podoba ;-) 


Z papieru bazowego wycinamy prostokąt o wymiarach 30x14 cm oraz kwadrat, który będzie tyłem naszej kartki, o wymiarach 14x14 cm.

 
Prostokąt bigujemy pionowo co 10 cm. Następnie bigujemy boczne skrzydła po skosie od lewego górnego rogu do dolnego prawego. 



 Wybieramy papier scrapowy i z niego wycinamy 2x kwadrat 13,5x13,5 cm (przód i tył naszego spodu bazy), oraz 4x prostokąty ( u mnie dwie pary) 9,5x13,5 cm. Oklejamy bazę-kwadrat z jednej i drugiej strony. Prostokąty rozcinamy i kleimy na skrzydełka. Oczywiście, wykańczamy również środek kartki.





Wykańczamy według własnego uznania :-) Ja postarzyłam lekko krawędzie papieru scrapowego, potuszowałam go, użyłam w kilku miejscach stempla pismo oraz nakleiłam kilka wyciętych elementów.

Teraz wycinamy pasek o szerokości ok.6 cm- to będzie nasza opaska, którą będziemy nasuwać na kartkę, tym samym ładnie ją zamykając. Bigujemy ją tak, by ładnie wchodziła na naszą kartkę. Oklejamy z obu stron kartki, ja okleiłam podwójnie , by była mocna.



Wycinamy koło, kwadrat czy prostokąt, na którym zbudujemy kompozycję. U mnie to prostokąt ok.8x10 cm. Naklejam na dystansach dwie warstwy papieru. 

Teraz nakleiłam wycięte elementy, zaczynając od zegara, pod którym jest serwetka ,potem koronka, duży kwiat, a poniżej kokardy z wstążki i sznurka, potem mniejsze elementy, kwiaty i listki, na koniec kilka cekinów i lekkie chlapania białym gesso.



Sprawdzamy, czy opaska swobodnie wsuwa się na naszą kartkę. i tyle- gotowe ;-)


 
Pamiętajcie, możecie użyć dowolnych papierów, dodatków- ta forma może być na papierze kraftowym, może być w męskim wydaniu i całkiem innej kolorystyce. Wierzę, że sobie świetnie poradzicie. I już czekam na Wasze prace :-) 

Pozdrawiam Was słonecznie
Żaneta z Zielonej Szafki :-) 


















Komentarze

  1. Dziękuję bardzo. Jasny i przejrzysty kursik. Wszystko zrozumiałe a kartka wyszła śliczna. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz